Nu lanseras en ny hemsida för Ålstens Båtsällskap. Som alltid med en hemsida så är det ständig förbättring som pågår, så även nu. Framförallt försöker vi förbättra för er medlemmar att både hitta information och att göra ändringar av era medlemsuppgifter och hantering av ert medlemsskap.
Redan nu har vi börjat använda ett nytt medlemsregister som både ska underlätta för er medlemmar och även för oss som arbetar i styrelsen. Redan nu innebär det för er medlemmar att hantering av medlemsförändringar och väntelista (kö) för båtplatser ser lite annorlunda ut. De väntelistor som funnits i gamla systemet har självklart migrerats över till det nya systemet. Det är ändå bra om ni kontrollerar uppgifterna och rättar om så behövs. Via inloggningen Medlemshantering BAS kan ni se era egna uppgifter.
I Januari kommer ni som har mailadresser att få fakturan via email istället för vanlig posthantering. Vi börjar också med OCR-nummer på fakturan vilket underlättar administrationen.
Under våren kommer ni som medlem att boka nattvakt och arbetpliktstillfällen via den nya inloggningen, som vi kallar för Medlemshantering BAS. Det nya systemet ger oss också möjlighet att skicka påminnelser via mail och sms för bokade tider.
Har ni frågor eller funderingar är ni varmt välkomna att kontakta Christel Sandstedt via mail Christel.sandstedt@alstensbs.nu.